Kuskus s mákem a švestkami

Obvykle dělám kuskus na slano, se zeleninou nebo tak, ale udělat z něj něco na způsob kaše mi taky přišlo jako docela dobrý nápad. Původně jsem chtěla udělat nějakou cuketovou kaši, ale nakonec jsem si řekla, že se přece jenom nemá nic přehánět, a tak si dám s cuketou aspoň na chvíli pauzu.
A taky jsem poprvé dělala rostlinné mléko a musím říct, že jednou za čas je to příjemné zpestření, ale u toho jednou za čas asi zůstanu. Opravdu obdivuju ty, kteří se živí pouze rostlinným mlékem. Pokud ho chcete koupit, předem na to připravte svou peněženku, aby neutrpěla šok. Pokud ho chcete vyrábět, připravte na to svoji trpělivost. Je to docela piplačka. A abych řekla pravdu, živočišné mléko u mě nepředčilo. Ovšem proti gustu...


Významná plus máku:

  • vysoký obsah vápníku (asi 140 mg ve 100 g máku)
  • obrovské množství železa a hořčíku (nejvíce z běžně dostupných semen)
  • cenný zdroj oleje s převahou nenasycených mastných kyselin
  • potvrzeny tlumící účinky na dýchací cesty




Suroviny:
  • 1/2 hrnku kuskusu
  • 3/4 hrnku makového mléka
  • 2 lžíce makové drti (zbytky z výroby mléka)
  • 1 lžíce medu
  • sušené švestky
  • 1 lžička skořice
  • meduňka
Mléko přivedeme k varu, pak přidáme kuskus, švestky a necháme vsáknout veškerou tekutinu. Následně osladíme medem, vmícháme mák, skořici a na jemno nasekanou meduňku.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Nedávno přidané

recentposts

Náhodné příspěvky

randomposts