Višňové lívance s čokoládou

Tak tomu říkám pořádná snídaně. I když každý den bych si ji asi představit nedokázala, dala mi pořádně zabrat. Sama bych byla asi líná si je udělat, ale slíbila jsem je bratrovi na narozeninovou snídani. Takže až budete mít nějakou příležitost, nebo se prostě jen budete chtít dobře a sytě nasnídat, zkuste tyhle lívanečky. Samozřejmě je nemusíte jenom snídat, ale pro mě je to taková klasika.

P.S. Na ty višně si vezměte rukavice, já mám ruce růžové ještě teď.


Významná plus višní:

  • poměrně vysoký obsah jódu
  • obsahují příznivý poměr draslíku a sodíku, tudíž svědčí lidem se srdeční arytmií
  • pomáhají s vylučování kyseliny močové, což ocení lidé trpící dnou
  • protizánětlivé účinky

Suroviny:
  • 100 g ricotty
  • 100 ml mandlového mléka
  • 120 g špaldové mouky
  • 2 bílky
  • 30 g třtinového cukru
  • 50 g vypeckovaných višní
  • 40 g hořké čokolády
  • 1 lžička jedlé sody
  • špetka soli
  • olej
  • vypeckované višně a javorový sirup
Čokoládu nasekáme na menší kousky a smícháme spolu s ostatními surovinami v těsto, které by mělo být o něco řidší, než těsto na palačinky. Lívance smažíme na pánvi, nebo v lívanečníku z obou stran dozlatova. Na talíři polijeme omáčkou, kterou připravíme opět z višní, které dle chuti zalijeme javorovým sirupem a vaříme, dokud se asi 3/4 tekutiny neodpaří. 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Nedávno přidané

recentposts

Náhodné příspěvky

randomposts