Pavlova s jahodami

Jsem naprosto neskutečně zaplavena jahodami. Vůbec je nestíháme jíst,  a to už je jíme po kilech, takže vymýšlím vše možné, jak je zpracovat. Ovšem nějaké velké a hutná těsta jsou pro mě v těchto vedrech tabu. Takže dort ,,bez těsta''? Pavlova je pro mě ideálním řešením. Korpus tohoto dortu není nic jiného, než našlehané bílky s cukrem, kukuřičným škrobem a trochou octa, díky kterému je dort po upečení na povrchu křupavý a uvnitř dokonale vláčný.


Název dortu je inspirován ruskou balerínou - Anna Pavlova, která v roce 1926 navštívila Nový Zéland. Kuchaři se nechali inspirovat její baletní sukní ze zeleného hedvábí, kterou měl představovat našlehaný bílkový krém na vrch se šlehačkou. Právě kvůli zelené barvě je původní recept ozdoben kiwi, ale dnes se již používají nejrůznější druhy ovoce. 

Suroviny:
  • 4 bílky
  • 200 g pískového cukru
  • 1 lžička bílého vinného octa
  • 1/2 lžičky vanilkového extraktu
  • 1 lžíce kukuřičného škrobu
+
  • smetana ke šlehání + ztužovač
  • jahody
  • cukr

Troubu předehřejeme na 150°C. Bílky vyšleháme v tuhý sníh, do kterého postupně po menších dávkách zašleháme všechen cukr. Šleháme, dokud se cukr dokonale nerozpustí. Poté už nešleháme, ale pouze vmícháme ocet, vanilkový extrakt a následně i přes síto prosátý škrob. Hladkou hmotu vlijeme do pečícím papírem vyložené dortové formy. Po vložení do trouby teplotu okamžitě snížíme na 140° a pečeme 15 minut. Pak teplotu snížíme 130° a pečeme ještě další hodinu a 15 minut. Po upečení, ani během něj, troubu nesmíme otevírat. Dort v ní necháme i vychladnout. Já jsem proto dort dělala večer a ráno dozdobila. Jako první vrstvu jsem na dort dala rozmačkané jahody zbavené šťávy a lehce oslazené, potom vyšlehanou šlehačku se ztužovačem a nakonec plátky jahod. 



Žádné komentáře:

Okomentovat

Nedávno přidané

recentposts

Náhodné příspěvky

randomposts