Kroupový salát s dýní a ořechny

Tak je pravda, že tohle není tak úplně typicky jarní jídlo, ale po dlouhé době jsem chtěla nějaký ten salátek a přiznám se, že čistě zeleninový si jako hlavní jídlo nedovedu představit. Ano, sice mě zasytí, ale tak na hodinu. Náhodou jsem si tak listovala staršími čísly Apetitu a zrovna tenhle se na mě tak krásně usmíval... Bohužel byl jediný. Když jsem ho totiž uklohnila, doma se na mě popravdě moc neusmívali. Už jenom z toho, že byl salát jako hlavní jídlo, nebyli totiž moc nadšení. A pak se snažte stravovat zdravě.

Suroviny:
  • 300 g ječných krup
  • 1 menší hokkaidó
  • 2 cibule
  • 3 stroužky česneku
  • pár snítek tymiánu
  • 5 lžíc olivového oleje
  • 50 g vlašských ořechů
  • 2 lžíce dýňových semínek
  • 1 lžíce javorového sirupu
  • 1 lžička třtinového cukru
  • 1/2 lžičky chilli
  • 2 lžíce balsamica
  • 1 lžička dijonské hořčice
  • 100 g baby špenátu
  • 150 g sýra s modrou plísní
Ze všeho nejdřív zapneme troubu na 180°C. Oloupeme dýní, cibuli i česnek. Dýni nakrájíme na malé kostky, cibuli na měsíčky a česnek na půl. Vše dáme na plech vyložený pečícím papírem, zalijeme 2 lžíce oleje, osolíme, opepříme a dáme péct asi na 45 minut. Dokud dýně nezměkne. Mezitím uvaříme kroupy dle návodu na obalu a necháme vychladnout. Ořechy nasekáme na hrubo a spolu s dýňovými semínky nasucho opražíme na pánvi, dokud nezezlátnou. Následně zalijeme lžící oleje, javorovým sirupem a přidáme cukr a chilli, lehce osolíme a necháme zkaramelizovat. Balsamico prošleháme se zbylým olivovým olejem a hořčicí, osolíme a opepříme. Nakonec vše smícháme s baby špenátem, zakápneme zálivkou a ozdobíme sýrem.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Nedávno přidané

recentposts

Náhodné příspěvky

randomposts