Syrovátkový chléb s olivami a sušenými rajčaty

Tak jsem se rozhodla, že si po dlouhé době zase zahraju na pekaře. A výsledek byl, aspoň podle mě, celkem ucházející.
Pokud tápete, kde vzít syrovátku, tak existují dva způsoby, jak si ji obstarat. Buďto si můžete zkusit zahrát i na sýraře a vyrobit si domácí žervé - to co odkape, to je syrovátka. To je asi ta lepší a hodnotnější varianta. Neboo, stejně jako já, ji koupíte sušenou. Chachacha.



Suroviny:
  • 200 g hladké pšeničné mouky
  • 200 g hladké špaldové mouky
  • 200 g žitné chlebové mouky
  • 200 ml syrovátky
  • 100 ml mléka
  • 42 g droždí
  • 1 lžíce 
  • sušená rajčata v oleji a olivy (množství dle chuti)
  • 5 lžic oleje z rajčat
  • 2 lžičky soli
  • 2 lžičky rozmarýnu
  • 1 lžička tymiánu
Mléko ohřejeme (tak, abychom v něm bez problému udrželi prst), nadrobíme do něj droždí a necháme vzejít kvásek. Mouku prosejeme do mísy, smícháme se syrovátkou, na drobno pokrájenými rajčaty a olivami a veškerým kořením. Na závěr vlijeme hotový kvásek a nejlíp rukama spojíme. No a potom hněteme a hněteme. Tak 15 minut - aspoň. Těsto necháme minimálně hodinu odpočinout, já jsem ho nechala přes noc. Před pečením ještě jednou prohněteme a necháme pod utěrkou opět nakynout. Následně pečeme v troubě vyhřáté na 250°C asi 10 minut, poté ztlumíme na 180°C a pečeme dalších 35-40 minut. Během pečení 2-3x potíráme slanou vodou, po vyjmutí z trouby chléb potřeme vlažným mlékem a necháme vychladnout na mřížce .


Žádné komentáře:

Okomentovat

Nedávno přidané

recentposts

Náhodné příspěvky

randomposts