Vánoční cheesecake

Klasický, lahodný, svěží - přesně takový je cheesecake. Můj snad nejoblíbenější dezert vůbec. Ale dopracovat se k takovému, abych s ním byla naprosto spokojená mě stálo několik nevydařených pokusů a spoustu času stráveného čtením rad a návodů, jak nejlépe ho upéct. Věřte mi, že takových je spousta a každý se aspoň trochu liší. Já jsem konečně našla ten, který mi nejlíp vyhovuje. Samozřejmě se dá různě obměňovat a když jsou ty Vánoce, rozhodla jsem se pro takovou voňavější variantu.

Korpus:

  • 250 g máslových sušenek
  • 125 g másla 
  • 2 lžičky skořice
  • 1-2 lžičky mletého zázvoru
  • 1/2 lžičky mletého badyánu
Náplň:
  • 600 g Philadephie 
  • 200 g moučkového cukru
  • 1 vanilkový cukr
  • 250 g zakysané smetany + 50 g na ozdobu
  • 1 lžička citronové šťávy
  • 3 vejce + 1 žloutek
  • 100 g bílé čokolády
  • dle chuti sušené brusinky + libovolné ořechy
Sušenky rozdrtíme v robotu, smícháme se změklým máslem a kořením. Dortovou formu vyložíme pečícím papírem tak, aby okraje přečnívaly. Napěchujeme sušenkovou směsi (okraje mírně zvedneme) a dáme uležet do lednice. Mezitím připravíme náplň. -Bílou čokoládu rozpustíme ve vodní lázni a necháme zchladnout. Philadelphii vyšleháme dohladka, přisypeme všechen cukr opět zašleháme, obdobně pokračujeme i s dalšími surovinami - tedy s citronovou šťávou a zakysanou smetanou. Vejce přidáme až nakonec, a to jedno po druhém. Pak ještě přimícháme rozpuštěnou bílou čokoládou. Korpus posypeme brusinkami a  nasekanými ořechy. Polijeme náplní a s formou mírně bouchneme o pracovní plochu a necháme ještě asi 5 minut odstát, aby vyprchaly bublinky. Troubu důkladně předehřejeme na 200°C. Cheesecake pečeme v troubě spolu s plechem naplněným vodou - zprvu 20 minut při 200°C, potom teplotu snížíme na 160°C a pečeme ještě 40 minut. Troubu pokud možno po celou dobu pečení neotvíráme. Po upečení by měl cheesecake být u okrajů tuhý a uprostřed mírněmírně rosolovitý. Následně dvířka trouby pootevřeme a necháme vychladnout. Potom uložíme do lednice alespoň na 24 hodin. Povrch můžeme potřít zakysanou smetanou, posypat brusinkami, ořechy a skořicí.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nedávno přidané

recentposts

Náhodné příspěvky

randomposts