Dýňová polévka s chilli a šalvějí

Když už jsme u té dýně, proč nepokračovat? Stejně mi zbyla z koláče, takže jsem si nějak využít musela. Dýňová polévka je klasika. S tou se zázvorem už jsem vás seznámila zde. Tentokrát jsem se rozhodla pro trošku (pro mě) nezvyklejší variantu. A nelituju. Chilli dodá polévce ten správný šmrnc a šalvěj ji zase krásně provoní. Takže pokud jste stejně jako já milovníci polévek, určitě vyzkoušejte.



Suroviny:
  • 400 dýňové dužiny (použila jsem zase muškátovou)
  • 2 stroužky česneku
  • chilli paprička dle chuti (já jsem použila tak 2 cm)
  • asi 1,5 l zeleninového vývaru
  • špetka šalvěje
  • 100 ml smetany
  • trocha dýňového oleje na dochucení (můžete vynechat)
  • sůl, pepř
  • olej
V hrnci rozpálíme olej a opražíme na něm na jemno nakrájený česnek. Přidáme oloupanou a vydlabanou dýni, nakrájenou na menší kostky, taky chvilku osmažíme, podlijeme vývarem, přidáme na drobno nakrájenou chilli a dýni vaříme doměkka. Před koncem přidáme šalvěj, smetanu na zjemnění, prohřejeme a rozmixujeme dohladka. Osolíme, opepříme a případně přidáme pár kapek dýňového oleje.
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nedávno přidané

recentposts

Náhodné příspěvky

randomposts