Bábovka z máslové dýně

Ještě, že jsem si tu bábovku v sobotu upekla. Po prohýřené sobotní noci, jsem totiž neměla náladu na nic jiného než si zalézt do postele a zůstat v ní celý den. A tahle dobrota spolu s bylinkovým čajem mi dělala milou společnost. Musím se ale přiznat, že klasické bábovky mě nikdy moc nelákaly, byla to pro mě vždycky ,,buchta'' v pravým slova smyslu - bez nápadu, rychle rychle do trouby. Tohle je ale trochu jiná dámy (a pánové). Takže předsudky do šuplíku a dobrou chuť!

Suroviny:

  • 250 g špaldové mouky
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • asi půlka máslové dýně
  • 4-5 lžic medu
  • hrst pekanových ořechů
  • špetka soli
  • 1 lžička skořice
  • 1/2 lžička zázvoru
  • 1/2 lžičky muškátového oříšku
  • 1 lžička vanilkového aroma
  • 1 lžíce pomerančové šťávy
  • 2 vejce + 2 bílky

Dýni oloupeme a nastrouháme na jemném struhadle. Mouku přesejeme do mísy, přidáme prášek do pečiva, sůl, na hrubo nasekané ořechy a koření. Do směsi vmícháme dvě celá vajíčka a přidáme dýní, vanilku, pomerančovou šťávu a med. Z bílků vyšleháme sníh, který do směsi vmícháme jako poslední. Těsto vlijeme do vymazané formy a dáme péct na 180°C asi 30 minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nedávno přidané

recentposts

Náhodné příspěvky

randomposts