Pohankové rizoto s brokolicí a modrým sýrem

Pokud jste stejně jako já odmalička samá modřina, až do té míry, kdy pediatr vaše rodiče obviňuje z toho, že používají nepřiměřených trestů, ale netuší, že máte prostě křehké cévy (což způsobuje nedostatek rutinu), měli byste pohanku určitě zařadit do svého jídelníčku. Když jsem si já pohanku poprvé koupila, dlouhou dobu jsem přemýšlela, co s ní. V tomto receptu jsem vždycky používala místo pohanky těstovinovou rýži, ale pak mě chytla zdravá nálada a nahradila ji právě pohankou. Nedokážu posoudit, která varianta je lepší, takže samozřejmě záleží na vás.
Suroviny:

  • 200 g tmavé loupané pohanky 
  • 1 brokolice 
  • 150 g sýru s modrou plísní
  • 1 šmakoun 100 g
  • 3 stroužky česneku
  • 100 ml smetany
  • sůl, pepř
  • pár snítek oregana
  • kapka olivového oleje
  • bazalkové pesto na ozdobu
Pohanku nejprv propláchneme, zalijeme vroucí vodou a asi 3 minuty povaříme. Potom odstavíme z plotny a necháme asi 25 minut dojít. Vodu slijeme, ale necháme na další použití. Brokolici uvaříme v páře doměkka.
Na trošce olivového oleje osmažíme na tenké plátky nakrájený česnek spolu se šmakounem, přidáme na kostičky nasekanou uvařenou brokolici, oregano a chvilku opražíme. Přidáme pohanku, zalijeme pohankovým vývarem, smetanou a zasypeme sýrem. Ten necháme rozpustit, přebytečnou tekutinu odpařit, osolíme, opepříme a na talíři ozdobíme pestem. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nedávno přidané

recentposts

Náhodné příspěvky

randomposts